LinkedIn voor bedrijven

Heb je ooit gedacht, hoe kan ik nu meer klanten werven via LinkedIn?

Als je wilt weten welke mogelijkheden LinkedIn biedt om aan meer klanten te komen? Lees dan verder en zie hoe LinkedIn je kan helpen aan o.a. uitbreiding zakelijk netwerk, leads, klanten en omzet....

Wat is LinkedIn?

LinkedIn is het grootste online social zakelijke platform van de wereld. In Nederland zijn er meer dan 6,5 miljoen mensen lid.

 

Acquisitie via linkedIn

Acquisitie via linkedIn biedt vele kansen voor zowel werknemers en bedrijven. Voor de een is het het uitbreiden van het netwerk voor de ander is het om te laten zien wat voor mooi event er is georganiseerd. De andere haalt er daadwerkelijk business uit.

Hoe doe je dit dan? Dit doen je door het zoeken van de juiste mensen en hiermee ga je dan contact maken door het sturen van connectie verzoeken. Als deze geconnecteerde dan je verzoek hebt geaccepteerd stuur je een opvolg bericht om bijv verder kennis te maken. Je kunt dit helemaal handmatig doen. Er is hier ook software voor LinkedIn automation software. Deze tooling helpt flink om tijd te besparen in je acquisitie proces. 

Je netwerk groeit en als je na connectie verzoek niets meer doet met je groeiende netwerk dan is dat zonde. Het is dan ook goed om geregeld content te plaatsen in de vorm van posts en updates. Deze zorgen ervoor dat je onder de aandacht komt bij je doelgroep in LinkedIn. Hierdoor vergroot je je naamsbekendheid. Zie hier het stappenplan LinkedIn leadgeneratie.

Andere blogs over LinkedIn:

Wat is LinkedIn leadgeneratie?

Met LinkedIn leadgeneratie leggen wij contact met je doelgroep via de connectie mogelijkheid die LinkedIn biedt.

Connectie verzoek linkedin maken

Als je weet wie je doelgroep is en je hebt een oplossing voor de behoefte van je klanten dan is LinkedIn een ideale manier om leads te verkrijgen. Je kunt op verschillende manieren connecten. Via inmail en of via de LinkedIn connect knop. Om je ideale klant op te sporen is het goed om aan de slag te gaan om buyer persona's te maken. Dit zijn fictieve personen waar je graag mee in contact wilt komen om je producten en/of diensten aan te verkopen. Hieronder vind je template om deze buyer persona's te maken.

Download template buyer persona

Tip: stuur altijd een persoonlijk bericht mee. Je kunt maximaal 300 tekens kwijt in het connectie verzoek. Zodra iemand dit connectie verzoek geaccepteerd heeft. Dan kun je een persoonlijk bericht sturen waarin je vraagt of aangeeft dat je die persoon kunt helpen. Om goed ten slagen ten ijs te komen kun je vooraf een buyer persona maken. Een fictief persoon waar je graag zaken mee wilt doen. Uiteraard is het ook goed om voordat je hiermee aan de slag gaat dat je zorgt dat je LinkedIn profiel up to date is.

De LinkedIn samenvatting is hierin ook belangrijk. Hierin kun je aangeven waarom je doet wat je doet en waar je bedrijven en/of organisaties mee helpt. Voor wie jij degene bent waarom dat iemand contact met je zou moeten opnemen. Vermeld ook altijd in de LinkedIn samenvatting je telefoonnummer en e-mail adres waarop je te bereiken bent.

Hoe doe je dan leadgeneratie via LinkedIn?

Het actief zijn op LinkedIn met klantenwerving als doel is onder meer mogelijk door je doelgroep te bestuderen en kijken waar zij actief zijn of op welke updates zij van andere reageren. Kun je hieruit opmaken dat zij zoeken naar een oplossing dan kun je contact leggen. Je kunt als je weet in welke fase zij zitten van hun koopproces inspelen op hun behoefte. In het e-book "leer in 7 stappen hoe je meer kwalitatieve afspraken krijgt via LinkedIn" krijg je stapsgewijs te zien hoe je leads kunt krijgen via LinkedIn. Het is gratis te downloaden.

DOWNLOAD E-BOOK

Aan de slag met klanten generatie

Wil jij B2B klanten genereren via LinkedIn? Wij helpen bedrijven in verschillende branches zoals IT, Telecom, Detachtering met het verkrijgen van new business. Wij doen dit op 2 manieren via LinkedIn leadgeneratie en inbound marketing. In LinkedIn zoeken wij naar je doelgroep dit doen we nadat we samen hebben gekeken welk passend aanbod je hebt voor je klanten.

Heel belangrijk is dat je weet welk probleem jij oplost voor je klanten. Dan gaan we aan de slag om relaties te leggen in LinkedIn met het doel om een afspraak te krijgen. We kunnen je helpen met het leggen van contacten tot zelf de gehele uitvoering waarbij je alleen nog maar in de auto hoeft te stappen om naar de klant te rijden.

Restaurant en LinkedIn

Wist je dat je via LinkedIn ook nieuwe gasten in je restaurant kunt krijgen en dus nieuwe omzet zonder alle deal sites. Last minute restaurant deals utrecht of last minute restaurant deals Wok sissling. restaurant vandaag Utrecht wok.

LinkedIn profiel aanmaken

Mocht je nog helemaal geen LinkedIn profiel hebben dan kun je naar LinkedIn.com gaan en hier kun je je dan aanmelden en je inschrijven. Als je dit gedaan hebt kun je je huidige netwerk gaan uitnodigen en mee gaan netwerken.

Wil je eens verder praten hoe jij aan de slag kunt met acquisitie, boek hieronder dan een telefonische afspraak in.

Ja, ik wil een Gratis Brainstormsessie

footer-image-roundabout
footer-image-primarox
footer-image-Angarde
footer-image-eckoh