Leads kopen

Leads kopen is voor veel bedrijven nodig om meer klanten te krijgen.

leestijd: 3 minuten

Waarom is leads kopen nodig?

Als B2B ondernemer is één van je taken het verkrijgen van nieuwe klanten en daarvoor heb je leads nodig. Hoe meer kwalitatieve business leads je hebt hoe groter de kans dat je hiermee je business kunt laten groeien.  

De leadgenerator om business leads in te kopen:

Je hebt veel bedrijven die leads inkopen bij leadgenerators. Wat hierin belangrijk is, is de kwaliteit van de business lead en welke informatie krijg je over de lead die relevant is voor je business. Met hoeveel ondernemers moet je bijvoorbeeld de lead delen. Soms zijn er leadgenerators waarbij je met 3-5 andere ondernemers de leads moet delen. De kosten van deze leads variëren van € 20,- per lead tot soms wel € 1500,-. Op zich is dit laatste niet een probleem als daartegenover een hoge klantwaarde staat.

Dus bijv. als je 10 afspraken nodig hebt om 1 verkoop te scoren en je dient per lead € 350,- te betalen. Dan is dat een investering van € 3500,- aan leads. Laat staan dat je hiermee dus bij 1 klant een deal van bijv. € 50.000,- binnen haalt en je marge (na aftrek van alle kosten) 30% is dan is je marge € 15.000,- en hiervoor heb je dan € 3500,- voor geïnvesteerd. Dan is je winst dus € 11.500,-

Wil je weten wat je klantwaarde is en hoeveel leads je moet hebben om 1 deal te sluiten, dan kun je met de volgende formule uitrekenen wat een lead maximaal mag kosten.

Klantwaarde (sales bedrag per klant x aantal jaren klant) x conversie (als 1 op de 10 klanten afspraken een deal wordt, dan is de conversie 10%) x gemiddelde marge (25%)= bedrag dat lead maximaal mag kosten.

B2B leadgeneratie

Je kunt natuurlijk goede business leads kopen waarbij het belangrijk is om te kijken hoe deze gegeneerd zijn. Dit kan door deze bij leadgenerators in te kopen zoals bijv. KVK lijsten of andere business to business d-base aanbieders. Natuurlijk kunnen deze ook via LinkedIn leadgeneratie en inbound marketing worden verkregen.

Leads krijgen via ip tracking software

Als je een b2b website hebt, is er een mogelijkheid om software op je site te zetten waarbij het mogelijk is om te zien welke bedrijven je website bezoeken. De kans is vrij groot dat de bedrijven die je website bezocht hebben op zoek zijn naar je dienst of product. Het resultaat is dat je informatie verkrijgt van deze bedrijven. Deze bedrijven kun je in LinkedIn opzoeken en daarbij de juiste contactpersoon van dat bedrijf, bijv CEO, CMO of it manager en hiermee kun je dan gaan connecten. Dit is dan weer een andere manier om aan leads te komen.

Leads kopen is een onderdeel van B2B leadgeneratie.

Leads krijgen door inzet van LinkedIn.

Wil jij meer klanten?

Door inzet van LinkedIn kan dit een stuk eenvoudiger.

Hoe doe je dit?

Je begint met het kijken welke doelgroep je wilt bereiken. Het beste is om dan in LinkedIn Sales Navigator aan te schaffen. Sales Navigator biedt geavanceerde filter mogelijkheden veel meer dan in de “gratis LinkedIn versie”. De extra filters die je hierin hebt zijn o.a. bedrijfsgrootte, regio, aantal jaren werkervaring, functies en tags etc. Bovendien kun je leads en bedrijven die interessant voor je zijn, opslaan in Sales Navigator. Zonder dat je nog met deze bedrijven of personen geconnect bent.

Hoe leg je dan contact?

Je kunt dit doen via de connectie button of via het sturen van inmails. Als je inspeelt op de berichten die je leads delen en op de ontstane behoefte van je klanten dan is de kans groot dat je een kennismakingsgesprek kunt krijgen. Deze manier van acquisitie zorgt voor relevante kwalitatieve afspraken.

Wil je weten hoe je dit voor je eigen business kunt doen.

Download hieronder het e-book “leer in 7 stappen hoe je meer kwalitatieve afspraken krijgt via LinkedIn”.

 

Download hier je GRATIS e-book "Leer in 7 stappen hoe je sneller meer kwalitatieve sales afspraken krijgt via  LinkedIn"