Leads kopen?

Leads inkopen is voor veel bedrijven nodig om meer klanten te krijgen.

Hieronder vind je informatie over leads kopen. Wil je iets specifieks lezen? Klik hieronder dan op een link waar je interesse naar uit gaat en je springt naar dat deel van het blog. Alles weten? Scroll dan lekker door.

  1. Meer groei door aanschaf warme leads
  2. Aankopen van leads
  3. Formule klantwaarde
  4. B2B leadgeneratie
  5. Leads krijgen via ip tracking software
  6. B2b leads linkedin
  7. b2b marketing strategie
  8. b2b leads inkopen
  9. Hoe genereer je leads via linkedin?
  10. Hubspot gratis CRM om al je leads, klanten en contacten in bij te houden

 

LET'S CONNECT

Meer groei door aanschaf warme leads

Als B2B ondernemer wil je groeien en dan is één van je taken het verkrijgen van nieuwe klanten en daarvoor heb je leads nodig. Hoe meer kwalitatieve business b2b leads je hebt hoe groter de kans dat je hiermee je business kunt laten groeien. Bij b2b Leadgeneratie  zijn er vele manieren om aan nieuwe b2b leads te komen en of deze leads te kopen. Via het inzetten van online marketing tools kun je dit realiseren. Afhankelijk van budget, tijd, kennis kun je dit zelf doen of dit uitbesteden. 

leads kopen

Aankopen van leads 

Laatst zei een klant "ik wil meer ambassadeurs" hoe ben je hieraan gekomen, vroeg ik? "door ooit een keer contact te hebben gelegd met hem". Oké, dus wil je meer ambassadeurs dan dien je dus veel contacten te leggen met de juiste doelgroep. 😀

 

Je hebt veel bedrijven die leads inkopen bij leadgenerators. Wat hierin belangrijk is, is de kwaliteit van de business lead en welke informatie krijg je over de lead die relevant is voor je business. Met hoeveel ondernemers moet je bijvoorbeeld de lead delen. Soms zijn er leadgenerators waarbij je met 3-5 andere ondernemers de leads moet delen. De kosten van deze leads variëren van € 20,- per lead tot soms wel € 1500,-. Op zich is dit laatste niet een probleem als daartegenover een hoge klantwaarde staat.

Dus bijv. als je 10 afspraken nodig hebt om 1 verkoop te scoren en je dient per lead € 350,- te betalen. Dan is dat een investering van € 3500,- aan leads. Laat staan dat je hiermee dus bij 1 klant een deal van bijv. € 50.000,- binnen haalt en je marge (na aftrek van alle kosten) 30% is dan is je marge € 15.000,- en hiervoor heb je dan € 3500,- voor geïnvesteerd. Dan is je winst dus € 11.500,-

Formule klantwaarde

Wil je weten wat je klantwaarde is en hoeveel leads je moet hebben om 1 deal te sluiten, dan kun je met de volgende formule uitrekenen wat een lead maximaal mag kosten. Klantwaarde (sales bedrag per klant x aantal jaren klant) x conversie (als 1 op de 10 klanten afspraken een deal wordt, dan is de conversie 10%) x gemiddelde marge (25%)= bedrag dat lead maximaal mag kosten. 

B2B leadgeneratie

Je kunt natuurlijk goede business leads kopen waarbij het belangrijk is om te kijken hoe deze gegeneerd zijn. Dit kan door deze bij leadgenerators in te kopen zoals bijv. KVK lijsten of andere business to business d-base aanbieders. Natuurlijk kunnen deze ook via LinkedIn leadgeneratie en inbound marketing worden verkregen. B2B leadgeneratie zorgt voor meer groei.

Leads krijgen via ip tracking software

Als je een b2b website hebt, is er een mogelijkheid om via IP software die je op je site zet te zien welke bedrijven je website bezoeken. De kans is vrij groot dat de bedrijven die je website bezocht hebben op zoek zijn naar je dienst of product. Het resultaat is dat je informatie verkrijgt van deze bedrijven.

Deze bedrijven kun je in LinkedIn opzoeken en daarbij de juiste contactpersoon van dat bedrijf, bijv CEO, CMO of it manager en hiermee kun je dan gaan connecten. Dit is dan weer een andere manier om aan leads te komen. Deze bedrijf lead software kun je nu ook gratis 14 dagen testen.

B2b leads linkedin

Door inzet van LinkedIn kan dit een stuk eenvoudiger. Je hoeft geen koude acquisitie b2b meer te doen. Je begint met het kijken welke doelgroep je wilt bereiken. Het beste is om dan in LinkedIn Sales Navigator aan te schaffen. Sales Navigator biedt geavanceerde filter mogelijkheden veel meer dan in de “gratis LinkedIn versie”. De extra filters die je hierin hebt zijn o.a.  

    • bedrijfsgrootte
    • Regio
    • Aantal jaren werkervaring
    • Functies en tags etc.

Bovendien kun je leads en bedrijven die interessant voor je zijn, opslaan in Sales Navigator. Zonder dat je nog met deze bedrijven of personen geconnect bent. Hoe doe je dit? En wat zijn de prijzen van LinkedIn Leadgeneratie?

b2b marketing strategie

Warme leads kopen kan een onderdeel zijn van de b2b marketing strategie van een onderneming. Het is altijd belangrijk om te kijken wat je doelstellingen zijn. Is het kopen van leads de oplossing of ga jezelf flink aan de slag om in contact te komen met de juiste doelgroep. Vaak ook wel buyer persona's genoemd - semi fictief persoon die het meest ideale persoon is waar je business mee wilt doen.

b2b leads inkopen

Hoe leg je dan contact?

Je kunt dit doen via de connectie button of via het sturen van inmails in LinkedIn. Als je inspeelt op de berichten die je leads delen en op de ontstane behoefte van je klanten dan is de kans groot dat je een kennismakingsgesprek kunt krijgen.

Hoe genereer je leads via linkedin?

LinkedIn biedt vele manieren om leads te krijgen. Een manier om leads te genereren via LinkedIn is om connectie verzoeken te sturen naar je doelgroep.

Deze manier van acquisitie zorgt voor relevante kwalitatieve afspraken.

Wil je eens weten hoe je sneller aan leads komt via linkedIn. Download dan hier free e-boek "leer in 7 stappen hoe je eenvoudiger kwalitatieve afspraken krijgt via LinkedIn".

Wil je direct weten hoe jij sneller meer leads, afspraken en groei realiseert.

Boek hieronder dan een kennismakingsgesprek?

Hubspot gratis CRM om al je leads, klanten en contacten in bij te houden

Wat vaak blijkt bij B2B bedrijven dat leads, contacten en klanten nog via excel of ander manieren worden bijgehouden. Dit kan natuurlijk, maar als je met meerdere lijsten werkt en ook nog je contacten op verschillende plaatsen hebt staan. Is de kans vrij groot dat je sales kansen laat liggen. Je weet eigenlijk niet meer wat je hebt afgesproken, wanneer je iemand dient terug te bellen of welke mailtjes je gestuurd hebt. Uit eigen ervaring en van klanten die hier een systeem (CRM) voor gebruiken, blijkt dat zijn hier al vele nieuwe sales kansen halen. Je krijgt reminders wanneer je een taak hebt toebedeeld aan een contact persoon. Je ziet in één oogopslag wat je die persoon hebt gestuurd of wat hij bijv een mail geopend heeft of als je dit hebt toegevoegd wat je met deze persoon hebt ontvangen.

Ik kan alleen maar zeggen wanneer je met CRM aan de slag gaat dat dit je helpt om eenvoudiger nieuwe business te krijgen.

Hieronder overzicht van dashboard Hubspot gratis CRM. Wil je eens verder praten hoe dit voor je bedrijf kan werken neem dan gerust hier contact op.

Hubspot CRM - gratis

 

Boek een Gratis Kennismakingsgesprek

 

 

placeholder_200x200

Iets krachtigs

Vertel de lezer meer

De kop en subkop vertellen ons wat je aanbiedt en de formulierkop sluit de deal. Hier kun je uitleggen waarom jouw aanbod zo geweldig is dat je er een formulier voor wilt invullen.

Onthou:

  • Opsommingen zijn geweldig
  • Om voordelen uit te leggen en
  • van bezoekers leads te maken.
footer-image-roundabout
footer-image-primarox
footer-image-Angarde
footer-image-eckoh