Wat is inbound marketing?

-Je hebt een mooi product of dienst maar nog te weinig klanten weten dit?
-Je hebt een mooie website maar je krijgt te weinig aanvragen binnen?
-Je hebt veel bezoekers maar je weet niet welke bedrijven dit zijn?
-Je bent actief op social media maar hier komen niet veel aanvragen van binnen
-Je weet zeker dat jouw bedrijf de juiste oplossing biedt voor het probleem van je klanten.

Herken je dit dan is inbound marketing zeker iets voor je bedrijf.

Inbound marketing is een manier om je klanten in de verschillende fases van hun koopproces te helpen om de juiste keuzes te maken. Dit doe je door inhoudelijke relevante content te bieden en niet in het wilde weg te schieten op potentiële klanten met allerlei andere push online middelen. Je start met het maken van buyer persona' s. Een fictief persoon waar je graag je acties op wilt uitvoeren. De Buyer’s Journey - die daarna komt is uitzoeken wie je die ideale prospect is voordat hij of zij klant wordt.  Met inbound marketing bied je klanten juist relevante inhoud die waardevol is in elke fase van hun kooptraject.

De inbound marketing methode is gericht om van “strangers” (dus buyer persona's die op zoek zijn naar jouw content/boodschap) om deze naar je website te lokken om ze van bezoekers te converteren naar leads en uiteindelijk klanten. Een manier om deze strangers op te lokken is om content (whitepapers of e-books te bieden) die ze op je website kunnen aanvragen.  Vervolgens begeleid je ze in een marketing automation programma om ze informatie te bieden zodat zij een beslissing maken om tot aankoop over te gaan en klant te worden. Het ultime is dat klanten promotors te makendoor ze continu te verbazen met de wow-factor in je dienstverlening.

Hoe doe je dan inbound marketing?

Om al deze content te maken, te verspreiden, te monitoren en bij te sturen zijn er vele tools beschikbaar, zoals CRM tools, e-mail marketing software, landingspagina software, social media tools, ip tracking software, zoekmachine optimalisatie experts "de ik zorg dat je hoger in google gevonden bedrijven", advertisement in adwords, LinkedIn, Facebook en Google analytics etc. In het verleden heb ik zelf volop gebruik gemaakt van allerlei losse tools en experts om content te maken en te verspreiden. Je ziet op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer. Het is lastig om het overzicht te bewaren met al deze losse tools. Uiteindelijk weet je ook niet of al je effort daadwerkelijk resultaten opleveren en dat is natuurlijk wel wat je wilt. De inbound marketing strategie helpt je zeker om uiteindelijk je sales en marketing doelstellingen te halen.

Inbound marketing en Hubspot

Daar hebben wij als online marketing bedrijf Amsterdam een oplossing voor gevonden met de marketing b2b software van Hubspot. Zij bieden de mogelijkheid om vanuit één platform campagnes op te zetten, klanten te beheren in een CRM, landingspagina's te maken, white paper, ebooks, blogs te maken, advertentie campagnes op te zetten, call to action buttons te maken en te monitoren, email campagnes te maken en niet te vergeten e-mail automation campagnes. Iedere actie is te meten en daardoor te evalueren en bij te sturen en dit vanuit één software platform. Dit scheelt tijd en geld en levert dus binnen een aantal maanden heel gericht meer resultaat op. Ideaal dus voor bedrijven die b2b leadgeneratie willen uitvoeren binnen hun bedrijf.

De inbound Marketing funnel

Een klant die jou niet kende wordt uiteindelijk een ambassadeur van je bedrijf.

Zorg dat je aanwezig bent op verschillende platforms en biedt dan daar hulp op verschillende niveau's. Je klant die eerst niets van je bedrijf of organisatie wist, wordt helemaal enthousiast van je producten en diensten en de nieuwe klant gaat jou promoten. Wie wil dat niet? 

Wil je eens weten hoe dit voor jouw bedrijf kan werken, boek dan hieronder een afspraak.

Boek een Gratis Kennismakingsgesprek

 

footer-image-roundabout
footer-image-primarox
footer-image-Angarde
footer-image-eckoh