Inbound marketing diensten 

Wil jij ook benaderd worden door je doelgroep in plaats dat je steeds erachter aan moet lopen?

Wij helpen ICT bedrijven aan meer leads, afspraken en omzet oftewel online groei. Dit doen we met inbound marketing en -sales.

 
 

Wat is inbound marketing?

Inbound Marketing is een marketing strategie die ervoor zorgt dat je potentiële klanten je vinden op het internet, op het moment dat zij jou nodig hebben. Om dit te realiseren richt je je website zodanig in, dat je site een online informatiebron wordt voor je doelgroep in jouw markt. Dit bereik je door je website informatie proof te maken. Zodra je website bezocht wordt, dan vind je klant informatie die hem helpt om in zijn behoeften te kunnen voorzien.

Wat houdt inbound marketing in?

Door gebruik te maken van verschillende online middelen zoals social media, e-mail, marketing automation, zoekmachine optimalisatie, landingspagina’s, blogs. Help je potentiële klanten in verschillende koopfases te voorzien met de juiste informatie om naar de volgende fase te gaan. Doel om uiteindelijk klant van je te worden. De software die wij gebruiken om al deze tools in één systeem gebruiken is van Hubspot. 

Voor wie is inbound marketing?

Voor ICT bedrijven die online willen groeien en die o.a. tegen de volgende onderstaande bezwaarlijke punten aanlopen, deze kunnen worden opgelost met inbound marketing.
 
  • Je hebt een mooi product of dienst maar nog te weinig klanten weten dit?
  • Je hebt een mooie website maar je krijgt te weinig aanvragen binnen?
  • Je hebt veel bezoekers maar je weet niet welke bedrijven dit zijn?
  • Je bent actief op social media maar hier komen niet veel aanvragen van binnen.
  • Je weet zeker dat jouw bedrijf de juiste oplossing biedt voor het probleem van je klanten.

Wat kun je met inbound marketing bereiken?

Meer gerichte bezoekers, leads, afspraken, meer omzet en groei.

Hoeveel kost inbound marketing?

Vanaf € 2250,- per maand kunnen we een campagne starten. Dit is excl. de kosten van de software van Hubspot

Ik wil vandaag starten!

 

 

Hieronder vind je nog meer informatie over inbound marketing.

 

Het blijkt zelfs dat 85% van de aankoopbeslissingen al genomen zijn voordat een klant jouw specifiek belt of mailt. 

Verschillende fases van B2B koopproces

Inbound marketing is een manier om je klanten in de verschillende fases van hun koopproces te helpen om de juiste keuzes te laten maken. Dit doe je door inhoudelijke relevante content te bieden en niet in het wilde weg te schieten op potentiële klanten met allerlei andere push online middelen. Je start met het maken van buyer persona' s. Dit is Een fictief persoon waar je graag je acties op wilt uitvoeren.

De Buyer’s Journey - is de reis die je klant maakt om uiteindelijk zijn aankoopbeslissing te maken. Met inbound marketing bied je klanten juist relevante inhoud die waardevol is in elke fase van hun kooptraject. Wil jij eens weten hoe jouw buyer persona's eruit zien?

Download hieronder dan het template "buyer persona".

Download template buyer persona

De inbound marketing methode is gericht om van “strangers” (dus buyer persona's die op zoek zijn naar jouw content/boodschap) bekende te maken. Je wil hen van bezoekers converteren naar leads en uiteindelijk klanten.

Een manier om deze strangers aan te trekken via o.a. zoekmachine marketing is de content die je biedt, zoals (whitepapers of e-books te bieden) beschikbaar te maken op je website, zodat ze op je website deze kunnen downloaden. Vervolgens begeleid je ze in een marketing automation programma om ze via nieuwe relevante informatie naar de volgende koopfase te begeleiden. Deze manier van b2b software marketing werkt erg goed in maakindustrie, ICT vaak bij kennis intensieve branches.

Het ultime is dat klanten promotors worden door ze continu te verbazen met de wow-factor in je dienstverlening.

Je website trekt te weinig kopers

  • Je hebt een mooi product of dienst maar nog te weinig klanten weten dit?
  • Je hebt een mooie website maar je krijgt te weinig aanvragen binnen?
  • Je hebt veel bezoekers maar je weet niet welke bedrijven dit zijn?
  • Je bent actief op social media maar hier komen niet veel aanvragen van binnen.
  • Je weet zeker dat jouw bedrijf de juiste oplossing biedt voor het probleem van je klanten.

Hoe doe je dan inbound marketing?

Om al deze content te maken, te verspreiden, te monitoren en bij te sturen zijn er vele tools beschikbaar, zoals CRM tools, e-mail marketing software, landingspagina software, social media tools, ip tracking software, zoekmachine optimalisatie experts "de ik zorg dat je hoger in google gevonden bedrijven", advertisement in adwords, LinkedIn, Facebook en Google analytics etc. In het verleden heb ik zelf volop gebruik gemaakt van allerlei losse tools en experts om content te maken en te verspreiden.

Je ziet op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer. Het is lastig om het overzicht te bewaren met al deze losse tools. Uiteindelijk weet je ook niet of al je effort daadwerkelijk resultaten opleveren en dat is natuurlijk wel wat je wilt.

De inbound marketing strategie helpt je zeker om uiteindelijk je sales en marketing doelstellingen te halen.

Inbound marketing en Hubspot

Daar hebben wij als online marketing bedrijf Amsterdam een oplossing voor gevonden met de marketing b2b software van Hubspot. Zij bieden de mogelijkheid om vanuit één platform campagnes op te zetten, klanten te beheren in een CRM, landingspagina's te maken, white paper, ebooks, blogs te maken, advertentie campagnes op te zetten, call to action buttons te maken en te monitoren, email campagnes te maken en niet te vergeten e-mail automation campagnes. Bovendien kunnen allerlei andere software oplossingen gekoppeld  worden. Zoals Salesforce, Mailchimp, Vidyard etc.

Iedere actie is te meten en daardoor te evalueren en bij te sturen en dit vanuit één software platform. Dit scheelt tijd en geld en levert dus binnen een aantal maanden heel gericht meer resultaat op. Ideaal dus voor bedrijven die b2b leadgeneratie willen uitvoeren binnen hun bedrijf.

Inbound marketing: best practices anno 2019

Recent is er een monsterblog geschreven over inbound marketing geschreven en gepubliceerd op media web en emerce. Een aantal onderwerpen kwamen aanbod zoals:

Inhoud:

  • Wat is inbound marketing?
  • Wat zijn de Inbound marketing best practices?
  • Wat zijn de meest voorkomende inbound marketing valkuilen?
  • Wat levert inbound marketing me op?
  • Wat zijn de beste inbound marketing software en tools

Zie hier blog naar artikel

Wat zijn de kosten van Hubspot

Je kunt gratis aan de slag met Hubspot. Je kunt dan met CRM, contact formulieren en email beginnen. Wil je echt verder en meer resultaat halen dan kun je de verschillende pakketten het onderscheidt maken. Zie hier de prijzen van de Hubspot software.

De inbound Marketing funnel

Een klant die jou niet kende wordt uiteindelijk een ambassadeur van je bedrijf.

Zorg dat je aanwezig bent op verschillende platforms en biedt dan daar hulp op verschillende niveau's. Je klant die eerst niets van je bedrijf of organisatie wist, wordt helemaal enthousiast van je producten en diensten en de nieuwe klant gaat jou promoten. Wie wil dat niet? 

Wil je eens weten hoe dit voor jouw bedrijf kan werken, boek dan hieronder een afspraak.

Boek een Gratis Kennismakingsgesprek

 

footer-image-roundabout
footer-image-primarox
footer-image-Angarde
footer-image-eckoh