Ben je verantwoordelijke voor de marketing en of sales verantwoordelijk binnen je organisatie?
Als je antwoordt Ja is, lees dan verder en ontdek hoe inbound marketing je kan helpen.
Je onderneming draait prima (of misschien nu ff iets minder) je moet er keihard voor werken. Je zoekt manieren om eenvoudiger aan nieuwe klanten te komen. Vaak heb je al wat manieren en tools ingezet en marketing- en sales campagnes gedraaid zonder al te veel succes. Maar je hebt leads nodig om meer omzet te krijgen.
Online marketing business helpt organisaties met het verkrijgen van meer bezoekers voor de website en/of engagement op social media posts door het inzetten van de juiste online strategie, activiteiten om de gewenste doelstellingen te behalen.
Wil je direct eens weten hoe wij je kunnen helpen. Boek hieronder een gratis uur online marketing consultancy.
Hoor hoe jij nu je kansen volop kunt benutten of anders lees hieronder verder meer over inbound marketing.
Aan de hand van je huidige situatie kijken wij waar de mogelijkheden liggen op het gebied van marketing en sales. De focus ligt hierbij op de website, CRM, mailings, blogs, content. Een onderdeel bijv is hoe je het aantal website bezoekers kunt verhogen en deze kunt omzetten naar potentiële leads. O.a door gebruik te maken van een marketing automation platform Hubspot met de eenvoudige maar werkzame CRM, mailings, formulieren, deals van je website bezoekers LinkedIn en het verkrijgen van leads die interesse tonen in je product of dienst.
Wij doen dit al jaren in verschillende branches met succes.
Hieronder vind je informatie over Inbound marketing. Wil je iets specifieks lezen? Klik hieronder dan op om naar dat deel van het blog te springen. Alles weten? Scroll dan lekker door.
Door gebruik te maken van verschillende online middelen zoals social media, e-mail, marketing automation, zoekmachine optimalisatie, landingspagina’s, blogs. Help je potentiële klanten in verschillende koopfases te voorzien met de juiste informatie om naar de volgende fase te gaan. Doel om uiteindelijk klant van je te worden. De software die wij gebruiken om al deze tools in één systeem gebruiken is van Hubspot.
Meer gerichte bezoekers, leads, afspraken, meer omzet en groei.
Zie hier de prijzen van ondersteuning omtrent inbound marketing. Dit is excl. de kosten van de software van Hubspot
Het blijkt zelfs dat 85% van de aankoopbeslissingen al genomen zijn voordat een klant jouw specifiek belt of mailt.
Inbound marketing is een manier om je klanten in de verschillende fases van hun koopproces te helpen om de juiste keuzes te laten maken. Dit doe je door inhoudelijke relevante content te bieden en niet in het wilde weg te schieten op potentiële klanten met allerlei andere push online middelen. Je start met het maken van buyer persona' s. Dit is Een fictief persoon waar je graag je acties op wilt uitvoeren.
De Buyer’s Journey - is de reis die je klant maakt om uiteindelijk zijn aankoopbeslissing te maken. Met inbound marketing bied je klanten juist relevante inhoud die waardevol is in elke fase van hun kooptraject. Wil jij eens weten hoe jouw buyer persona's eruit zien?
Download hieronder dan het template "buyer persona".
De inbound marketing methode is gericht om van “strangers” (dus buyer persona's die op zoek zijn naar jouw content/boodschap) bekende te maken. Je wil hen van bezoekers converteren naar leads en uiteindelijk klanten. Door hen te helpen om de juiste oplossing te geven voor hun probleem.
Een manier om deze strangers aan te trekken via o.a. zoekmachine marketing is de content die je biedt, zoals (whitepapers of e-books te bieden) beschikbaar te maken op je website, zodat ze op je website deze kunnen downloaden. Vervolgens begeleid je ze in een marketing automation programma om ze via nieuwe relevante informatie naar de volgende koopfase te begeleiden. Deze manier van b2b software marketing werkt erg goed in maakindustrie, ICT vaak bij kennis intensieve branches.
Het ultieme is dat klanten promotors worden door ze continu te verbazen met de wow-factor in je dienstverlening.
Om al deze content te maken, te verspreiden, te monitoren en bij te sturen zijn er vele tools beschikbaar, zoals CRM tools, e-mail marketing software, landingspagina software, social media tools, ip tracking software, zoekmachine optimalisatie experts "de ik zorg dat je hoger in google gevonden bedrijven", advertisement in Adwords, LinkedIn, Facebook en Google analytics etc. In het verleden heb ik zelf volop gebruik gemaakt van allerlei losse tools en experts om content te maken en te verspreiden.
Je ziet op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer. Het is lastig om het overzicht te bewaren met al deze losse tools. Uiteindelijk weet je ook niet of al je effort daadwerkelijk resultaten opleveren en dat is natuurlijk wel wat je wilt.
De inbound marketing strategie helpt je zeker om uiteindelijk je sales en marketing doelstellingen te halen.
Daar hebben wij als online marketing bedrijf Amsterdam een oplossing voor gevonden met de marketing b2b software van Hubspot Amsterdam. Zij bieden de mogelijkheid om vanuit één platform campagnes op te zetten, klanten te beheren in een CRM, landingspagina's te maken, white paper, ebooks, blogs te maken, advertentie campagnes op te zetten, call to action buttons te maken en te monitoren, email campagnes te maken en niet te vergeten e-mail automation campagnes. Bovendien kunnen allerlei andere software oplossingen gekoppeld worden. Zoals Salesforce, Mailchimp, Vidyard etc.
Iedere actie is te meten en daardoor te evalueren en bij te sturen en dit vanuit één software platform. Dit scheelt tijd en geld en levert dus binnen een aantal maanden heel gericht meer resultaat op. Ideaal dus voor bedrijven die b2b leadgeneratie willen uitvoeren binnen hun bedrijf.
Recent is er een monsterblog geschreven over inbound marketing geschreven en gepubliceerd op media web en emerce. Een aantal onderwerpen kwamen aanbod zoals:
Inhoud:
Je kunt gratis aan de slag met Hubspot. Je kunt dan met CRM, contact formulieren en email beginnen. Wil je echt verder en meer resultaat halen dan kun je de verschillende pakketten het onderscheidt maken. Zie hier de prijzen van de Hubspot software.
Een klant die jou niet kende wordt uiteindelijk een ambassadeur van je bedrijf.
Zorg dat je aanwezig bent op verschillende platforms en biedt dan daar hulp op verschillende niveau's. Je klant die eerst niets van je bedrijf of organisatie wist, wordt helemaal enthousiast van je producten en diensten en de nieuwe klant gaat jou promoten. Wie wil dat niet?
Wil je eens weten hoe dit voor jouw bedrijf kan werken, boek dan hieronder een afspraak. Wij kunnen je als Hubspot Amsterdam helpen.
Tom Spoor - Founder Online Marketing Business
Meer info:
E-mail: tom@onlinemarketingbusiness.nl
Telefoon: 0031 (0)6-24235399
Lees hier waardevolle tips hoe je meer leads en business krijgt - uitgebreide gids en bonuschecklist.
Amsteldijk 137
1079 LE Amsterdam
+31 20 2157150
tom@onlinemarketingbusiness.nl
BTW: NL001750596B31
KvK: 33302514