Wat is LinkedIn voor b2b bedrijven

    wat is linkedin

    Wat is LinkedIn in Nederland?

    Wil je je business vergroten dan mag je LinkedIn niet missen

    LinkedIn is het grootste gratis zakelijke sociale netwerksite dat zich richt op professionals Inmiddels heeft LinkedIn meer dan 500 miljoen gebruikers. In Nederland zelfs meer dan 6,5 miljoen.

    Allerlei functies en bedrijven staan op LinkedIn.

    >>  CEO's - student - aannemer - webdesigner - restauranthouder - etc, etc. <<

    Meer dan 250.000 bedrijven hebben in Nederland inmiddels een LinkedIn bedrijfspagina.

     

    Algemene informatie LinkedIn

    - 91% van de marketingmanagers gebruikt LinkedIn als de topplaats voor het vinden van kwaliteit content.
    - 79% van de B2B marketeers ziet LinkedIn als de ideale plek om kwalitatief hoogstaande leads te genereren.
    - Het is het meest gebruikte social media platform voor Corporate 500 bedrijven.
    - Het is het nummer 1 kanaal voor B2B-marketeers om content te verspreiden.

    In LinkedIn kun je makkelijk zakelijke contacten leggen en onderhouden,  advies vragen en informatie delen dat relevant is voor je doelgroep. Ben je op zoek naar een nieuwe baan dan kun je die hier ook makkelijk vinden.

    LinkedIn bedrijven

    Via LinkedIn bedrijfspagina's bestaat er de mogelijkheid om extra informatie van je bedrijf te delen. Zoals de naam van je website, aantal medewerkers en content dat interessant is voor je doelgroep. Dit is weer een manier om online aandacht te geven aan je bedrijf. 

    Vb bedrijfspagina LinkedIn Online Marketing Business

    Schermafbeelding 2019-12-23 om 11.40.56

    Dagelijks groeit het LinkedIn netwerk nog steeds en vele mensen maken een LinkedIn profiel aan, LinkedIn is een super netwerk als je weet hoe je dit op de juiste manier weet in te zetten om je business te laten groeien. De kracht wordt steeds meer gezien van LinkedIn ook doordat er steeds meer een platform wordt waarbij je naast contacten ook events kunt aanmaken. Steeds meer relevant nieuws wordt er gedeeld en livestreams bijeenkomsten worden gestreamd. Tegenwoordig is adverteren ook goedkoper geworden.

    LinkedIn kan echt een verschil maken in je business tov je concurrenten als je de juiste mix weet te vinden met de andere middelen die je gebruikt.

    Waarom Linkedin?

    Je kunt LinkedIn vergelijken als het netwerken zoals je dat doet tijdens netwerkbijeenkomsten.

    Je ontmoet iemand je vertelt wat je doet je vraagt aan de ander wat hij doet en je kijkt of je elkaar kunt helpen. Je kijkt hoe je waarde kunt toevoegen en een oplossing kunt bieden voor de eventuele vraagstukken waar een klant een oplossing voor wilt hebben. 

    Wat zijn dan nog meer voordelen?

    • Je netwerk gemakkelijk in één keer op de hoogte houden van je activiteiten.
    • Uitnodigen en vergroten van je zakelijke netwerk.
    • Post, artikelen plaatsen omtrent je business
    • Indien je contactgegevens nodig hebt. Deze zijn vaak up-to-date, omdat iedereen zijn eigen contactgegevens bijhoudt (bijvoorbeeld nieuw telefoonnummer).
    • Collega’s en studiegenoten van vroeger snel terug vinden.
    • Connecties kunnen jou een aanbeveling geven.
    • Jij kunt aanbevelingen geven.
    • Professionele netwerk uitbreiden
    • Lid worden van groepen rondom een bepaald onderwerp om informatie uit te wisselen en je netwerk verder uit te bouwen.
    • Vacatures zoeken.
    • Tegelijkertijd gebruiken recruiters en headhunters om kandidaten voor vacatures te vinden.
    • Bedrijfsprofiel aanmaken voor je eigen bedrijf.
    • Bedrijven volgen om op de hoogte blijven van actuele vacatures of nieuwtjes.
    • Events organiseren en je netwerk uitnodigen
    • Vragen stellen aan een wereldwijd platform en je kunt zo putten uit een ongekend groot netwerk.

    Netwerken met LinkedIn

    De bedoeling van LinkedIn is te netwerken je probeert de groep van relevante zakelijke contacten zo groot mogelijk te maken en dat doe je onder andere door deze uit te nodigen in je LinkedIn netwerk. Dit kun je doen door een connectie verzoek te sturen of als je een betaald abonnement hebt via een inmails. Als je dan regelmatig updates post dan zul je zien dat je netwerk jou gaat zien als een thoughtleader.

    Je kunt ook mensen aanbevelen of jij kunt mensen adviseren. Wat ook heel mooi is is dat je via jouw netwerk in contact komen met andere. Het blijkt dat niet veel mensen dit doen maar dat dat wel een zeer effectieve manier is om in contact te komen Het zogenaamde member get member verhaal.

    Wat zet je dan op LinkedIn?

    Zeg In eerste instantie iets over jezelf wat vind je leuk om te doen waar krijg je energie, waar ligt je passie. Welke waarde biedt jij aan je netwerk, vertel dan wat jij kunt betekenen voor iemand anders. Als je dit goed doet word je gevonden en de mensen zelf contact met je op. je kunt video's plaatsen over je bedrijf of over je activiteiten. bekend afbeeldingen plaatsen alles met het idee hoe kun jij je netwerk helpen.

    Gevonden worden in LinkedIn

    Hoe word je gevonden in LinkedIn? Als jij je profiel opmaakt of aanpast gebruik daar zoektermen die relevant zijn of passen bij jouw functie. De kans is dan groot dat mensen als zij op zoek zijn naar bijvoorbeeld een websitebouwer en je hebt dat in je profiel staan dat mensen dan bij jou terecht komen, dus ook in LinkedIn kun je doen aan zoek machineoptimalisatie maar dan in LinkedIn.

    Hoe haal je meer business uit LinkedIn?

    Als je weet wie je doelgroep is dan kun je in LinkedIn met de verschillende soorten zoek filters zoeken naar jouw doelgroep, dat kan op functie, regio, land, industrie, bedrijfsgrootte, bedrijfsnaam.

    Als je een betaald abonnement hebt bijvoorbeeld sales Navigator dan krijg je dus meer mogelijkheden om te zoeken en te filteren, zodra jij jouw doelgroep gevonden hebt in LinkedIn sales Navigator dan kun je contact gaan leggen met deze mensen. Dat kun je dus doen zoals eerder beschreven door een connectie verzoek te sturen of door een e-mail te maken en die te versturen. Zodra iemand dan dit connectie verzoek heeft geaccepteerd dan kun je een 2e kennismakingsbericht versturen afhankelijk wat je doet is het kan zijn een telefoongesprek, invullen vragenlijst of uitnodigen voor netwerkbijeenkomst. Helemaal afhankelijk van wat jij wilt bereiken met jouw doelgroep. De kansen zijn hier gigantisch groot om ook in contact te komen met mensen die je in het normale leven niet zou tegenkomen.

    Wil j e  eens  weten  hoe  dit  voor  jou  eruit  ziet  om  business  te  halen  uit  LinkedIn?

    Download hieronder dan e-book “leer in 7 stappen hoe je meer kwalitatieve afspraken krijgt via LinkedIn”

    Download hier je GRATIS e-book "Leer in 7 stappen hoe je sneller meer kwalitatieve sales afspraken krijgt via  LinkedIn"