Waarom Hubspot 

Overweeg jij als bedrijf om je marketing en sales activiteiten verder te professionaliseren en procesmatig aan te pakken met een effectieve software oplossing. Hieronder laten we een aantal reden zien waarom HubSpot een goede keuze is.

Wat is Hubspot?

In het kort is HubSpot een inbound marketing en sales platform dat bedrijven helpt om bezoekers aan te trekken, leads te converteren en klanten te sluiten.

Het doet dit door een verscheidenheid aan functionaliteiten samen te brengen en marketing- en sales afdelingen in staat te stellen al hun activiteiten op één plek te beheren.

Dit omvat content creatie, social media sharing, workflow automatisering, lead capture, customer relationship management, sales pipeline mapping en performance tracking.

Als gevolg hiervan zijn bedrijven beter in staat om sales- en marketingactiviteiten efficiënt te beheren en kunnen leads moeiteloos door de buyer's journey worden geleid. Geen losse informatie meer, geen afdelingen die niet op elkaar zijn afgestemd. Alles gebeurt op één plek.

Is HubSpot goed voor e-mailmarketing?

HubSpot is uitstekend in staat om e-mailmarketing campagnes op te zetten die zijn afgestemd op specifieke klantpersona's (ideale klantprofielen), contacten die je reeds hebt verzameld.

Waarom zou je Hubspot gebruiken?

Maakt marketing eenvoudig te beheren:

HubSpot biedt de tools om websites te bouwen, content te publiceren, social media te beheren, e-mails te versturen, lead nurturing workflows te automatiseren en meer - alles op één plek, op één platform.

Ondersteunt de verkoop:

Verkoop en marketing op elkaar afstemmen is een reële mogelijkheid dankzij HubSpot's CRM, dat een scala aan verkooptools biedt en closed-loop rapportage mogelijk maakt van nieuwe lead tot klant of evangelist.

Blijf jouw favoriete apps gebruiken:

750+ integratiepartners werken samen met HubSpot om gebruikers een naadloze ervaring te bieden. Van Shopify en Slack tot Surveymonkey, app-integratie is eenvoudig.

Met een beetje hulp:

HubSpot heeft naast de hulp van partners zoals Online Marketing Business een 24/7 helpdesk 

Leer jezelf:

HubSpot Academy biedt online training door middel van cursussen, projecten, certificeringen en softwaretraining. Of je nu een inbound beginner bent of een expert, HubSpot kan je helpen te verbeteren.

Doe mee aan inbound:

Wil je op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen in de inbound wereld? HubSpot organiseert zelfs een jaarlijkse conferentie, met educatieve seminars en workshops onder leiding van wereldberoemde experts in hun vakgebied.

Waarom HubSpot gebruiken in plaats van andere verkoop- en marketingplatforms?

HubSpot werd in 2006 opgericht door Brian Halligan en Dharmesh Shah en is de afgelopen t jaren flink geëvolueerd, waarbij inmiddels meer dan 100.000 bedrijven wereldwijd gebruik maken van de software en Partners zoals Online Marketing Business.

De twee oprichters leggen een sterke nadruk op voortdurende verbetering, wat de reden is waarom HubSpot regelmatig zijn product bijwerkt en aanvult om bij te blijven met de snel veranderende marketing trends.

Maar maak je geen zorgen, HubSpot is toegewijd aan het opleiden van zijn klanten om hen te helpen het meeste uit het platform te halen, en HubSpot's passie voor het delen van kennis bereikt zijn hoogtepunt op de jaarlijkse “Inbound” conferentie in de thuisstad van het bedrijf, Boston.

Hubspot één platform om alles op te lossen

Inkomende diensten zijn het doeltreffendst wanneer alles met elkaar verbonden is. Het werkt het best wanneer jouw verkoop- en marketingafdeling samenwerken.

Wat je vaak ziet bij bedrijven dat ze vele tools losstaand gebruiken, zoals WordPress, Hootsuite, Moz, Google Analytics, Outlook, persoonlijke agenda's, en tonnen notities, maar het is vaak inefficiënt en vermoeiend is. Als je werkt aan een inbound marketing campagne, loopt je ook het risico dat je niet weet wat werkt en wat niet.

Het belangrijkste is dat HubSpot een enkel platform biedt voor jouw team om alles te verenigen. Door alle elementen van jouw inbound marketing in HubSpot te beheren, kunt je gemakkelijk zien hoe de creatie-, nurturing- en conversieprocessen werken.

Schermafbeelding 2020-02-15 om 16.30.13

Een geïnteresseerde persoon ziet bijvoorbeeld jouw tweet, volgt een link naar jouw blog, gaat naar jouw website, klikt op een call-to-action, vult een download formulier in en opent als reactie een e-mail. HubSpot kan elke stap van het proces zien.

Wat doe je met een HubSpot Partner?

Een HubSpot Partner zijn is meer dan alleen onze software promoten en een bordje op onze website plaatsen. We zijn er trots op een HubSpot Gold solution partner te zijn.

Ons team gebruikt HubSpot elke dag, om websites te bouwen, content te creëren, social media campagnes te beheren, en verkoopinspanningen te ondersteunen. Wij zijn experts in het gebruik van het platform, en alle tools van HubSpot worden door ons getest voordat ze beschikbaar worden gesteld aan onze klanten.

Dit geeft onze klanten gemoedsrust. Wij geloven ook echt in de HubSpot software.

Conclusie over Hubspot 

HubSpot met al zijn Hubs is het beste alternatief als je dit afzet tegen alle losse tools - waarmee je inzichtelijk, gestructureerd resultaat kan boeken.

Nu ben jij aan zet. Wil jij weten hoe Hubspot voor jou kunnen werken? Vraag hieronder dan een kennismakingsafspraak aan. 

Boek een Zoom call