Wat is LinkedIn voor bedrijven

    LinkedIn is het professionele zakelijk social netwerk met wereldwijd meer dan 500 miljoen members.

    Deze members werken bij bedrijven of zijn eventueel op zoek naar jobs bij deze bedrijven. LinkedIn voor bedrijven zorgt ervoor dat je je bedrijf online extra op de kaart kunt zetten.

    Zodra je je persoonlijk profiel aangemaakt hebt dan kun je een LinkedIn bedrijfspagina aanmaken.

    Hieronder zie je een voorbeeld van een bedrijfspagina.

    Linkedin voor bedrijv

     

    Waarom LINKEDIN voor bedrijven?

    Linkedin voor bedrijven biedt jou weer een extra mogelijkheid om je bedrijf online te presenteren. Vanuit de Linkedin bedrijfspagina kun je blogs plaatsen, nieuws en artikelen delen, jouw bedrijf promoten en informeren over de voortgang rondom bepaalde ontwikkelingen binnen jouw bedrijf en je kan deelnemen aan groepen en discussies.  Bovendien kunnen andere naast je website ook nog meer informatie vinden over welke medewerkers er zijn en of welke interessante je berichten deelt met de wereld. 

    Het is een extra mogelijk om je thoughtleadership te tonen aan je buyer persona's en de bedrijven die op zoek zijn naar oplossingen of alternatieven voor hun problemen of uitdagingen waar zij voor staan.

    Wat zijn de voordelen van een linkedin bedrijfspagina?

    • Je kunt aangeven wat je te bieden hebt.
    • Het geeft je bedrijf een extra professionele online uitstraling
    • Het kan voor extra bezoekers op je website zorgen
    • Google ranked regelmatig goed geoptimaliseerde LinkedIn bedrijfspagina's.
    • Linkbuilding - Google ziet LinkedIn als een hoge page authority. Als je hier verkeer van krijgt is dat goed voor je algemene rankings.
    • Potentiële klanten krijgen in één opzicht een beeld van je bedrijfsactiviteiten, medewerkers.
    • Vergroten kans op nieuwe leads.

    5 tips om je LinkedIn bedrijfspagina optimaal in te zetten?

    • Zorg ervoor als je een bedrijfspagina maakt dat je volledig de bedrijfsdetails invult.
    • Voeg een company logo, geef aan wat jij voor oplossingen biedt aan potentiële klanten.
    • Post regelmatig op de bedrijfspagina,
    • Vraag of je medewerkers de Posts van bedrijfspagina willen delen. Zo krijg je een groot bereik. Je bouwt zo naamsbekendheid op.
    • Vraag of klanten en of geïnteresseerde je bedrijfspagina willen volgen. Zij krijgen dan voortaan de updates over je bedrijf.

    LinkedIn bedrijfspagina Posts adverteren.

    Je kunt ook de posts die je maakt gaan promoten in door voor jou gewenste zoals doelgroep, regio, bedrijfsgrootte, door deze betaald te promoten. Je bouwt zo weer verder aan je naamsbekendheid en de mogelijkheid om nieuwe leads te verkrijgen.

    Wil je aan de slag met het opzetten van een LinkedIn bedrijfspagina of wil je kwalitatieve afspraken met potentiële klanten. Maar je hebt geen tijd of je weet niet precies hoe je het moet aanpakken.

    Wil je aan de slag om meer uit LinkedIn te halen dus LinkedIn voor bedrijven of uit je persoonlijke LinkedIn.

    Download hier dan de 7 tips hoe je meer kwalitatieve afspraken krijgt via inzet van LinkedIn. 

    Download e-book