Ontdek hieronder de tips hoe je meer klanten aantrekt voor je business.

Om te groeien moet je nieuwe klanten aantrekken. In deze blog gaan we dieper in hoe jij als eigenaar en/of marketing- en sales professional meer klanten kunt aantrekken.

1. Welke waarde lever jij met je product en/of dienst op voor je klanten?

Om aan nieuwe klanten te komen moet jij aanwezig zijn in de gebieden waar je klanten zoeken naar oplossingen voor hun problemen. De klant moet dan aan de hand van je propositie zien wat jouw product of dienst voor hen oplost. Welke waarde voeg jij toe en waar willen je klanten voor betalen. 

Aankoopbeslissing stadia om klanten te werven

Om in contact te treden met de juiste klanten moet de content aansluiten bij de fase waarin de klant verkeerd in zijn aankoopproces. Er zijn drie fases waarin een klant kan zitten namelijk; 
  • Awareness fase
  • Consideration fase
  • Decision fase

Wij benaderen klanten met verschillende content via LinkedIn en met relevante content op de website om zo via SEO (zoekmachine optimalisatie) klanten te helpen in hun aankoop. LinkedIn is het zakelijke netwerk om je business te vergroten en aan leads te komen en via zoekmachine optimalisatie kom je in de zoekmachines naar boven. Om alle activiteiten uit te voeren en vast te leggen in één dashboard maken we gebruik van HubSpot.  

Gebruik van HubSpot is een no brainer. Dit werkt effectief geeft inzicht, structuur en zorgt voor betere samenwerking tussen de marketing, sales en service afdelingen. Je maakt taken aan en houden de deals bij voor de verkoop. Je stuurt eenvoudig mailings, je maakt advertenties en stuurt social media posts. Uiteindelijk kijk wat het resultaat is ideaal om strategisch en operationeel aan de slag te kunnen.

Belangrijk voordat je aan de slag gaat met klanten recruteren dat je precies weet wie je klant is. Vaak blijkt dat dit nog wel een moeilijke opgave is om precies aan te geven wie dat is. Wie is je ideale klant. Als je dit helder hebt dan biedt LinkedIn grote mogelijkheden om met je doelgroep in contact te komen. Het actief zijn op LinkedIn met klantenwerving als doel is onder meer mogelijk door updates te delen, maar ook om blogs of afbeeldingen te publiceren. Of door te reageren op updates van andere bedrijven. Belangrijk is om te kijken welke niche het belangrijkste is om je op te focussen.

Het werken met business casussen werkt altijd goed. Dit kun je doen door deze op je site en op social media te delen. Je potentiële klanten krijgen dan een beeld van bedrijven waar je actief voor bent of bent geweest. Nieuwe klanten binnenhalen via het Linkedin kanaal is ook mogelijk met adverteren in LinkedIn o.a. door Direct Sponsored Content. Hiermee is het mogelijk via LinkedIn Ads tool potentiële klanten te bereiken.

2. Gebruik LinkedIn en ontdek hoe je in contact komt met nieuwe klanten

LinkedIn is een uitstekend kanaal om zakelijke klanten te benaderen en potentiële klanten te werven. Het is een kanaal dat zeker onderdeel kan worden van jouw klant acquisitie en het is ook ideaal om je netwerk uit te breiden. Je ziet steeds vaker dat LinkedIn wordt ingezet om business te doen. Vooral met het maken van connecties en/of het sturen van inmails is het mogelijk om snel je netwerk uit te breiden en ook om het aantal afspraken te verhogen die je kunt krijgen door handig gebruik te maken van slimme berichten die je kunt sturen naar je potentiële nieuwe mensen. Wil je direct aan de slag? Download hieronder dan de 7 tips hoe met LinkedIn nu echt aan nieuwe klanten komt.

New call-to-action

 

3. b2b klanten zoeken via LinkedIn

Het zoeken naar klanten kan ook eenvoudig bijv. in LinkedIn. Stel een vraag bijv. "linkedIn trainer gezocht" als je dan naar de filter content gaat krijg je direct mensen die hiernaar zoeken. Hier kun je weer op reageren door connectie te maken met deze persoon en zo jouw diensten aan te bieden. Lees hier nog meer tips  10 LinkedIn marketing tips voor B2B bedrijven in 2021

4. Klanten genereren via online marketing

Het is in principe eenvoudig om klanten te genereren, maar het is eveneens belangrijk dat klanten behouden blijven. Onderzoek dus waarom klanten weglopen. Of waarom klanten niet kopen. Verder is het interessant om te ontdekken waarom klanten niet terugkomen. Het is voor ieder bedrijf bovendien van belang de klant centraal te stellen. Bijvoorbeeld door klanten te belonen.

5. B2b acquisitie met professionals

B2b acquisitie met professionals is van een andere orde en levert de meeste kans op succes om klanten te werven. Het binnenhalen van klanten via LinkedIn of het benaderen van een prospect via dit kanaal is slechts een onderdeel van een groter plan. Professionals op het gebied van b2b acquisitie met als doel klanten te werven, zetten zich in met de focus op het gebruik van meerdere instrumenten. Inbound sales de nieuwe manier van verkopen zorgt ervoor dat je klant helpt met zijn aankoopproces juist voor IT bedrijven en maak bedrijven is dit interessant.

6. Inbound marketing zorgt voor nog meer klanten?

Je kunt dit doen door online actief te zijn in Google. Zorg ervoor dat je bedrijf boven in de zoekresultaten verschijnt als jouw doelgroep gaat zoeken om een oplossing te vinden voor hun probleem. Je kunt aan inbound marketing doen. Dit is het geheel van social media acties, e-mail, google adwords, Facebook adverteren, bloggen. Alles in het teken om op het internet te laten zien waar jouw bedrijf klanten mee kan helpen.

7. Smarketing - de nieuwe marketing en sales methode

Wat is dat nu weer? Ik hoor het je zeggen tsja dat had ik ook de eerste keer toen ik deze term hoorde. Het is een samensmelting van marketing en sales. de manier om in een organisatie nog beter samen te werken. Vaak zie je dat dit 2 hele verschillende werelden zijn terwijl als deze 2 disciplines beter gaan samenwerken je ziet dat dit echt significant meer oplevert.

Nu hebben wij een SMarketing workaround gemaakt voor de 2 afdelingen. Van bezoeker naar een leadafspraak. Dit is een hele makkelijke manier om snel en op de lange duur resultaat mee te boeken. Zie hier link naar PDF SMarketing.

80-20 regel bij werven nieuwe klanten

Vaak blijkt dat 20% van je klanten zorgt voor 80% van je omzet. Dus zorg ervoor dat je altijd bezig blijft met het werven van nieuwe klanten. Je weet nooit wat er gebeurt in de markt. Iedereen dacht dat TomTom een super idee had met navigatie door klanten te hebben zoals Renault en Opel, totdat er even een berichtje werd verspreidt dat deze merken in zee gaan met Google.

Weet wie je doelgroep is en hoe groot je markt. Als je dan op het punt staat om klanten te werven dan hoef weet je wat je moet doen om hiermee aan de slag te gaan.

Mocht je merken dat het toch wel lastig is om aan nieuwe klanten te komen dan vind je in dit e-book de stappen beschreven hoe je snel en eenvoudig in contact komt met je doelgroep.

Online Marketing Business kan je helpen lees hieronder waarom?

Waarom Online Marketing Business?

  • Goedkoper dan vast personeel!
  • Minimale inwerkperiode
  • Snel opstarten van projecten
  • Snel resultaten zichtbaar
  • Hands-on mentaliteit
  • Korte lijnen
  • Geen verlies van tijd of kwaliteit
  • Persoonlijke aanpak
  • Tijdelijke expertise en vakmanschap houden een bedrijf fris en flexibel
  • Online Marketing Business heeft zelf LinkedIn automation tools en is HubSpot solution partner. 
  • Werkt samen met (programmeurs, tekstschrijvers)
  • Eén aanspreekpunt

Wil je eens sparren schroom niet en klik op de button. Voor je het weet ben je aan de slag om meer business te krijgen. Wie wil dit nu niet?...

Zin in anders? Boek een call