Klanten werven

    Definitie: b2b klanten werven heeft betrekking op de verkoop aan zakelijke klanten en b2c klanten werven richt zich op de verkoop aan particulieren.

    Hoe kan ik b2b klanten genereren via LinkedIn?

    LinkedIn is een uitstekend kanaal om zakelijke klanten te benaderen en potentiële klanten er werven. Het is een kanaal dat zeker onderdeel kan worden van de klantacquisitie. Bijvoorbeeld om het netwerk uit te breiden en zelf voor een sterk profiel te zorgen. Ook het actief zijn op LinkedIn is een manier om een prospect te benaderen.

    Hoe doe ik dit?

    Het actief op LinkedIn met klantenwerving als doel is onder meer mogelijk door updates te delen, maar ook om blogs of afbeeldingen te publiceren. Of door te reageren op updates van andere bedrijven. Het is ook belangrijk om te scoren om klanten te werven door niche content aan te bieden. Bijvoorbeeld met de presentatie van een case studie. Nieuwe klanten binnenhalen via dit kanaal is ook mogelijk met Direct Sponsored Content. Hiermee is het mogelijk via LinkedIn Ads tool potentiële klanten te bereiken.

    Eenvoudig klanten genereren via online marketing

    Het is in principe eenvoudig om klanten te genereren, maar het is eveneens belangrijk dat klanten behouden blijven. Onderzoek dus waarom klanten weglopen. Of waarom klanten niet kopen. Verder is het interessant om te ontdekken waarom klanten niet terugkomen. Het is voor ieder bedrijf bovendien van belang de klant centraal te stellen. Bijvoorbeeld door klanten te belonen.

    B2b acquisitie met professionals

    B2b acquisitie met professionals is van een andere orde en levert de meeste kans op succes om klanten te werven. Het binnenhalen van klanten via LinkedIn of het benaderen van een prospect via dit kanaal is slechts een onderdeel van een groter plan. Professionals op het gebied van b2b acquisitie met als doel klanten te werven, zetten zich in met de focus op het gebruik van meerdere instrumenten.

    Hoe kom ik nog meer aan klanten?

    Je kunt dit doen door online actief te zijn in Google. Zorg ervoor dat je bedrijf boven in de zoekresultaten verschijnt als jouw doelgroep gaat zoeken om een oplossing te vinden voor hun probleem. Je kunt aan inbound marketing doen. Dit is het geheel van social media acties, e-mail, google adwords, Facebook adverteren, bloggen. Alles in het teken om op het internet te laten zien waar jouw bedrijf klanten mee kan helpen.

    80-20 regel bij werven nieuwe klanten

    Vaak blijkt dat 20% van je klanten zorgt voor 80% van je omzet. Dus zorg ervoor dat je altijd bezig blijft met het werven van nieuwe klanten. Je weet nooit wat er gebeurt in de markt. Iedereen dacht dat TomTom een super idee had met navigatie door klanten te hebben zoals Renault en Opel, totdat er even een berichtje werd verspreidt dat deze merken in zee gaan met Google.

    Weet wie je doelgroep is en hoe groot je markt. Als je dan op het punt staat om klanten te werven dan hoef weet je wat je moet doen om hiermee aan de slag te gaan.

    Mocht je merken dat het toch wel lastig is om aan nieuwe klanten te komen dan vind je in dit e-book de stappen beschreven hoe je snel en eenvoudig in contact komt met je doelgroep.

    Download e-book