Klanten binnenhalen? Hoe doe je dit lees het hier

     

    Definitie B2B klanten: 

    B2B klanten zijn klanten die een product of dienst afnemen dat door een ander bedrijf worden aangeboden. 

    Hoe kan ik B2B klanten binnenhalen online of offline? 

    Voordat je begint met het binnenhalen van klanten zorg ervoor dat je doel helder is. Maak dit zo specifiek bijv. ik wil binnen 1 jaar 10 nieuwe klanten hebben met een waarde van € 10.000 euro. Om dit te realiseren heb ik 50 afspraken nodig met kwalitatieve leads/prospects. 

    Wie is je ideale klant?

    Dan ga je kijken wie je ideale klant is en hoe je deze kunt bereiken. Waar is deze klant actief, hoe komt hij aan zijn informatie en met welke kun je hem het beste triggeren? Op welke social platformen. Als je dit weet dien je te kijken in welke fase van het aankoopproces deze zit en hier schrijf je dan content voor. Dit kan zijn tekst, video, whitepaper, e-book, slideshare etc. Allemaal informatie om de klanten te voorzien van informatie om te helpen een zo goed mogelijke oplossing te vinden voor het probleem.

    Hoe haal je online klanten binnen?

    Om online klanten binnen te halen kun je kiezen uit verschillende mogelijkheden zoals;

    • Zoekmachine marketing (SEO)
    • Social media
    • Advertisement 
    • Bloggen
    • E-mailen

    Vooraf is het belangrijk om een plan te maken. Het moet duidelijk zijn welke klanten je liever niet hebt net als de reden waarom klanten je bezoeken.

    Het benaderen van potentiële klanten begint met een eigen website waarop de diensten en producten worden aangeboden. Met SEO en SEA zijn goede resultaten te behalen. 

    Hoe bereik je online klanten?

    Offline is telefonische acquisitie een goed middel net als netwerken een mogelijkheid is om potentiële klanten te werven. 

    Hoe doe ik dit? 

    Offline is het aan te raden om bijeenkomsten te bezoeken die gerelateerd zijn aan de producten en diensten van je bedrijf. Je kunt je misschien3D successful business man with a laptop and arms up aanmelden als spreker. Ook het bezoeken van beurzen is een offline optie om aan klantenwerving te doen. Voor het online benaderen van klanten zijn weer andere methoden op het gebied van klant acquisitie. Bijvoorbeeld met het versturen van nieuwsbrieven aan potentiële klanten en door te adverteren. Online is het ook belangrijk dat er een relatie wordt opgebouwd. Bijvoorbeeld door de klant centraal te stellen en een persoonlijke klantgerichte service te bieden. 

    B2b acquisitie met professionals 

    Om de kans van slagen groot te maken en nieuwe klanten te werven, biedt B2B acquisitie met professionals uitkomst. Warme acquisitie speelt daarbij een belangrijke rol net als contentmarketing dat vaak nog onderbelicht blijft. Hiermee wordt vooral het delen van kennis bedoeld om als autoriteit op een bepaald gebied erkend te worden. De echte professionals combineren online en offline methoden om b2b klanten te bereiken en binnen te halen.

     

    Wil jij meer klanten binnenhalen? Door inzet van LinkedIn kan dit een stuk eenvoudiger.

    Wil je weten hoe? Download hieronder het e-book "leer in 7 stappen hoe je meer kwalitatieve afspraken krijgt via LinkedIn".

    Download het e-book hier