klanten bereiken

     3D business team running and competing for success

    Wij helpen ICT bedrijven om klanten te bereiken. Wij delen op onze website graag algemene informatie hoe je klanten kunt bereiken. Bovendien vind je ook manieren hoe je via online middelen zoals LinkedIn en inbound marketing nieuwe klanten kunt bereiken.

    Bij B2C is er sprake van bedrijven die producten of diensten verkopen aan consumenten. Bij B2B is er sprake van bedrijven die producten of diensten verkopen aan bedrijven. 

     

    Hoe kan ik B2B klanten bereiken online of offline? 

    Er zijn allerlei manieren om B2B klanten te bereiken. Online richten de mogelijkheden zich onder meer op de presentatie via een eigen website. Of op het gebruik van verschillende social mediakanalen. Als het om het offline bereiken van klanten gaat, is het mogelijk om onder meer te  netwerken tijdens bijeenkomsten voor ondernemers. Of om klanten te werven via klant acquisitie. Potentiële klanten zijn een belangrijke doelgroep om daadwerkelijk klanten te genereren. Daarbij is het ook belangrijk jezelf de vraag te stellen, welke klanten je liever niet hebt. Of te ontdekken waarom klanten bij je kopen. Daarnaast is het interessant om te onderzoeken wat de redenen zijn waarom klanten vertrekken. De aspecten van nieuwe klanten binnenhalen en deze houden als relatie in de B2B sfeer lopen uiteraard in elkaar over. klanten bereiken

     

    Hoe doe ik dit klanten bereiken? 

    Het is belangrijk om meerdere middelen in te zetten en een actieve houding aan te nemen om b2b klanten te bereiken. Online en offline instrumenten zijn een uitstekende aanvulling. Het is aan te raden om een goede bedrijfswebsite te ontwerpen die hoog in Google scoort als andere bedrijven op zoek zijn naar een bepaald product of dienst. Met het actief zijn op social media speelt je bedrijf zich in de kijken. Buiten internet om is het belangrijk om uw gezicht te laten zien. Bijvoorbeeld tijdens netwerkbijeenkomsten, maar ook door bijvoorbeeld presentaties van je product of dienst te bieden. 

    De basis van leadgeneratie

    Stel jezelf de volgende vragen nog voordat je aan de slag gaat met het het bereiken van je publiek:

    • Wie is je publiek?
    • Wat is je hoofdonderwerp? Welk probleem wil je bijvoorbeeld aankaarten?
    • Wat is de oplossing? Hoe helpt jouw product of dienst?
    • Welke voordelen biedt jouw product of dienst?
    • Welke handeling wil je dat jouw publiek neemt na het zien van je producten en diensten?

    Wat levert dit op bereiken? 

    Een actieve benadering van b2b klanten levert bij de inzet van de juiste instrumenten een nieuw potentieel aan klanten op. Bied vooral ook een goede klantenservice om de relatie te onderhouden en uit te bouwen. Zo blijven je klanten en lopen deze niet weg.

    Wil jij meer klanten?  Door inzet van LinkedIn kan dit een stuk eenvoudiger. Wil je weten hoe? Download hieronder het e-book "leer in 7 stappen hoe je meer kwalitatieve afspraken krijgt via LinkedIn".

     

    Download het e-book hier