Ontdek hoe je b2b klanten het beste kunt benaderen ?

Het online benaderen van klanten biedt net als het offline benaderen van klanten veel mogelijkheden. Je website is hierbij leading. Dit is het online visitekaartje, maar ook je activiteit op Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn. Als het om de offline benadering gaat, is het onder meer mogelijk om reclame te maken met folders, radio commercials, tv commercials, abri's, advertenties in magazines, kranten en zo klanten te benaderen. Potentiële klanten werven op netwerkbijeenkomsten werpt eveneens vruchten af. Klantenwerving is een doorlopend proces, waarbij online en offline methoden om potentiële klanten te benaderen naast elkaar zijn te gebruiken.

Online actief zijn hoe doe je dat?

Online actief zijn is als ondernemer nodig om klanten te krijgen. Dat kan onder meer door online te adverteren in LinkedIn, Google, Facebook of te posten op social media. Bovendien kun je me SEO zoekmachine optimalisatie hoger komen in de zoekresultaten en regelmatig leads op de hoogte houden door het versturen van mailings werkt ook goed. 

Maar wat moet je dan aan content maken? Je klant komt pas in actie als je hem zijn pijn oplost of dat hij iets kan winnen dit zijn motiverende acties om tot koop over te gaan. Waar is jou klant gefrustreerd over waar ligt hij wakker van. Een klant wilt dit of krijgen of pijn voorkomen of vermijden en gaat dan op zoek naar een oplossing. Je moet dus goed kijken wat dat bij jouw klant is en hierop inspelen en dit delen via de verschillende kanalen. Speel in op de emotie van je klanten. Zodra jij weet waar je klant gefrustreerd is en jij daarop inspeelt dan komt hij echt in actie en gaat hij over in aankoop.

Voorbeelden van frustraties.

  • Hij heeft geen inzicht in zijn doorlooptijd van productie tot eindproduct
  • Hij weet niet wanneer hij een klant moet bellen voor zijn volgende afspraak.
  • Weet dat LinkedIn je aan nieuwe klanten kan helpen maar weet niet hoe je goed kan zoeken. 
  • Heeft veel contacten maar heeft geen 360 graden overzicht van klanten
  • Heeft veel mensen thuiswerken maar weet niet of de internet security goed werkt

Klant acquisitie zorgt voor potentiële klanten en als die eenmaal binnengehaald zijn, is het belangrijk deze te houden. Vraag jezelf overigens ook af welke klanten je liever niet hebt. Als een klant geen pijn heeft dan koopt hij niet. Daar hoeft geen energie in te worden gestoken. Die energie gebruik je om klanten te behouden, bijvoorbeeld door een goede klantenservice te bieden. Of door met beloningen te werken. In feite zijn klanten stakeholders. Zonder klanten is er geen bedrijf. Houd regelmatig onderzoeken onder klanten om te ontdekken waarom klanten weglopen of waarom klanten niet terugkomen. Dat biedt inzicht en hierop kan het bedrijfsbeleid aangepast worden om klanten anders te benaderen.

Raak jij gefrustreerd omdat je niet efficient werkt geen inzicht hebt of overzicht in alle sales taken. Je agenda staat in Google, je analytics ook, je mail loopt via Mailchimp, je adwords weet je niet wat dit precies oplevert.... Eigenlijk is het een chaos in je marketing en sales je weet dat je zo veel geld laat liggen. Kom dan in actie en ga over op een systeem zoals HubSpot hier heb je in één platform je mail, advertenties, mailing, analytics, SEO en contacten.

Je bent dan helemaal af van al die losse tools. Dit helpt je om eenvoudiger in minder tijd je sales acquisitie te verhogen met meer omzet.

Wil je nu echt eens aan de slag kom in actie en krijg nog meer energie.

Mocht je merken dat het toch wel lastig is om aan nieuwe klanten te komen dan vind je in dit e-book de stappen beschreven hoe je snel en eenvoudig in contact komt met je doelgroep.

DOWNLOAD E-BOOK