Inbound Marketing: Best Practices Anno 2019

    Schermafbeelding 2019-06-05 om 16.59.59

    Klanten die vanzelf naar je toekomen? Dat klinkt als de droom van iedere ondernemer, maar met goede inbound marketing krijg je het echt voor elkaar. Toegegeven, traditionele marketing werkt over het algemeen ook nog prima, maar inbound marketing brengt je business anno 2019 echt naar ‘the next level’. Zodra je prospects de informatie biedt die ze zelf zoeken heb je beet! Toch? Of werkt het niet zo simpel?

    Online Marketing Business heeft een bijdrage geleverd aan dit monsterblog: "inbound Marketing: Beste Practices Anno 2019".

    Quotes vanuit het artikel: "Volgens Tom Spoor komt de focus nog meer op het echt helpen van klanten te liggen en minder te pushen om producten of diensten af te nemen: “Always be Closing (ABC) zal nu echt verdwijnen en daarvoor komt in de plaats Always be Helping (ABH). Dus meer delen van kennis, content en informatie in plaats van het sluiten van snelle deals".

    Tom Spoor: “Als je vanaf dag 1 direct aan de slag gaat met het goed in kaart brengen van je buyer persona’s en weet wat je deze te bieden hebt, dan kun je veel gerichter werken. ‘The riches are in the niches’, ofwel: door te focussen maak je het verschil. Wil je eens aan de slag met het maken van buyer persona's. Download hier dan de template.

    Download template buyer persona

    Tom Spoor vervolgt: “Inbound marketing is een manier om potentiële klanten te helpen de juiste keuzes te maken in de verschillende fases van hun koopproces. Dit doe je door inhoudelijke relevante content te bieden aan de voor jouw geschikte doelgroep (buyer persona). Waarbij je in iedere fase van zijn/haar koopproces informatie/content deelt zodat jij hen helpt de volgende stappen te zetten om tot de juiste aankoopbeslissing te komen.

    TIP: Hoe breng je een goede buyer persona in kaart? Vraag jezelf af:

    • Wat zijn de pijnpunten van je (potentiële) klant die je kunt oplossen?
    • Aan welke informatie heeft je (potentiële) klant behoefte?
    • Wat doet hij of zij online en waar?
    • Hoe en wanneer worden zijn of haar (aankoop)beslissingen gemaakt?
    • Wat motiveert hem of haar om voor je product te kiezen?
    inbound-marketing-best-practices-trailer

     Lees hier alle in en outs in dit monsterblog: 

    Boek een Gratis Kennismakingsgesprek