HubSpot Live chat echt iets voor jouw organisatie

Deze post leert je waarom dat je livechat moet inzetten, hoe het zorgt voor meer klantentevredenheid en we leggen stap voor stap uit hoe je Live chat in je website kunt krijgen.

Je krijgt regelmatig vragen van klanten per mail. Of je merkt dat de telefoon roodgloeiend staat. Je klanten willen soms geen mail sturen of bellen maar zitten wel met een prangende vraag. Tsja dan kom live chat om de hoek kijken. Lees hieronder wat het is en hoe jij dit kunt gebruiken voor jouw website.

HubSpot is een inbound marketing en sales software die bedrijven helpt bezoekers aan te trekken, leads te converteren en klanten te sluiten.

Je kunt hun tools gebruiken om web- en landingspagina's te hosten, blogs en e-mailsequenties te creëren, en interacties met jouw leads en klanten te beheren, terwijl je het succes van de campagne analyseert en het gedrag van gebruikers volgt. Werk jij al met HubSpot?

Heb jij dan ook al eens gewerkt met HubSpot Live chat? Je kunt nu een live chat maken om een bezoeker op jouw prijzenpagina te verbinden met een lid van jouw verkoopteam, of een andere live chat die een bezoeker op jouw kennisbankartikelen verbindt met een lid van jouw ondersteuningsteam.

Nog nooit van HubSpot Livechat gehoord? Geen paniek! In deze blog leggen wij jou precies uit wat Hubspot Livechat is en waar je HubSpot Livechat nou precies voor kunt gebruiken.

Ook leggen wij jou uitgebreid uit hoe je Hubspot Livechat kunt integreren naar jou website zodat jij hier meteen mee aan de slag kunt.

Wat is HubSpot Live chat?

HubSpot's live chat tool is volledig geïntegreerd met een chatbot builder die je gratis kunt gaan gebruiken - coderen is niet nodig. 

Maak eenvoudig bots die je helpen leads te kwalificeren, vergaderingen te boeken, antwoorden te geven op veel gestelde vragen over klantenondersteuning en meer - zodat jouw team zich kan richten op de gesprekken die er het meest toe doen.

En omdat HubSpot's chatbot-bouwer naadloos is geïntegreerd met HubSpot's gratis CRM, kunnen jouw bots vriendelijkere, meer gepersonaliseerde berichten leveren op basis van informatie die je al over een contactpersoon weet.

Voordat je kunt beginnen met HubSpot Live chat

Voordat je een live chat kunt aanmaken, koppel je een chatkanaal aan de inbox voor gesprekken. Het chatkanaal is waar je de beschikbaarheid van jouw team en het uiterlijk van de widget kunt aanpassen. Dit doe je via HubSpot live chat features.

Bovendien, als je de live chat toevoegt aan een website die niet wordt gehost bij HubSpot, moet je de tracking code jouw externe pagina's toevoegen voordat je een live chat maakt. De live chat zal niet verschijnen als de tracking code niet is geïnstalleerd.

Wat doet HubSpot Livechat?

Voer contextuele website chat gesprekken waar je ook bent.

Met HubSpot worden al jouw chat gesprekken automatisch opgeslagen in een universele inbox die verrijkt is met gegevens uit HubSpot's gratis CRM, waardoor iedereen in jouw team de context krijgt die ze nodig hebben om het perfecte antwoord te formuleren.

Reageer op chats direct vanuit de inbox van de gesprekken. Maak vervolgens de follow-up een fluitje van een cent door aantekeningen te maken, e-mails te versturen, te bellen, follow-up taken in te plannen, support tickets aan te maken en meer - direct vanuit de inbox.

Neem onderweg deel aan chat gesprekken: Gebruik HubSpot's gratis Slack-integratie om chat meldingen te ontvangen en direct via Slack te reageren, of voer gesprekken met behulp van de HubSpot mobiele app.

Niet op kantoor? Geen probleem. Stel kantoortijden in zodat sitebezoekers weten wanneer je beschikbaar bent om te chatten, en stel e-mailregistratie in zodat je gemiste chat verzoeken kunt opvolgen.

Wat kun je met HubSpot Livechat?

Chat met bezoekers, prospects en klanten in real time.

De kopers van vandaag willen informatie - en ze willen het nu. Gebruik live chat om chatters automatisch met de juiste mensen in jouw team te verbinden: Routeer vragen van klanten naar jouw serviceteam, en geef leads door aan de verkoper die eigenaar is van die relatie.

Pas jouw chatwidget eenvoudig aan de look en feel van jouw merk aan, en maak gerichte welkomstberichten voor verschillende webpagina's of segmenten van jouw publiek, zodat je contact kunt maken met de sitebezoekers die ertoe doen - precies wanneer zij het meest betrokken zijn.

Elk gesprek wordt automatisch opgeslagen en bewaard in jouw inbox en op de tijdlijn van de contactpersoon, zodat jouw team beschikt over de volledige context en een kristalhelder beeld van elke interactie

Hoe integreer je HubSpot Live chat op jouw website

Hoe live chat met lead conversie instellingen toe te voegen op jouw website

Het volgende kennisbankartikel laat je zien hoe je HubSpot live chat toevoegt aan jouw webpagina's, zodat je in realtime kunt communiceren met potentiële klanten.

Volg deze stappen om HubSpot Livechat toe te voegen:

  • Klik in het topmenu in HubSpot op "Conversaties", "Chatflows".
  • Klik rechtsboven op "Chatflow maken"
  • Selecteer "Website", "Live chat", en klik op Volgende.
  • Als je meer dan één inbox heeft aangesloten op HubSpot, kun je kiezen welke inbox jij jouw live chatgesprekken wilt laten opslaan.
  • Selecteer wie van jouw team zal worden getoond in de live chat en stel het automatische welkomstbericht in.
  • Je kunt ervoor kiezen om gesprekken automatisch toe te wijzen aan specifieke teamleden, maar ook om bezoekers om hun e-mailadres te vragen.
  •  Selecteer jouw weergaveopties onderaan en klik vervolgens op "Wie" in de linker menubalk.
  •  Bepaal wie deze chatflow moet zien en klik dan op "Wanneer" in de linker menubalk.
  •  Je kunt nu selecteren op welke pagina's van jouw website jij jouw live chat wilt laten zien.
  •  Als je tevreden bent, selecteert je ten slotte "Opties" op de linker menubalk en kiest jij jouw taal- en privacy-instellingen.
  •  Als je klaar bent kun je jouw live chat inschakelen met de schuifbalk rechtsboven.

 

Zorg ervoor dat op je website de HubSpot tracking code is toegevoegd aan de pagina's met je live chat, of dat je de HubSpot plugin hebt geïnstalleerd als die beschikbaar is voor je webplatform om live chat te activeren.

Voordelen van HubSpot Live

Direct contact met jouw leads. Alle websitebezoekers zijn in wezen verkoopkansen. Eenmaal geïnstalleerd, maakt LiveChat het je gemakkelijk om met leads te praten, betere relaties op te bouwen en meer deals te sluiten.

Krijg sneller meer kwaliteitsleads in de verkooppijplijn. Leg leads op grote schaal vast en versterk relaties via live chats.

Ontsluit krachtige verkoopinzichten. Met LiveChat krijg je tonnen klantgegevens - de pre-chat enquête verzamelt contactgegevens, chat transcripten geven krachtige verkoopinzichten, en post-chat enquête kan worden gebruikt om feedback te verzamelen. Vraag gerust een demo aan van de HubSpot live chat. 

Wat doe je met een HubSpot Partner?

Een HubSpot Partner zijn is meer dan alleen onze software promoten en een bordje op onze website plaatsen. We zijn er trots op een HubSpot Gold solution partner te zijn.

Ons team gebruikt HubSpot elke dag, om websites te bouwen, content te creëren, social media campagnes te beheren, en verkoopinspanningen te ondersteunen. Wij zijn experts in het gebruik van het platform, en alle tools van HubSpot worden door ons getest voordat ze beschikbaar worden gesteld aan onze klanten.

Dit geeft onze klanten gemoedsrust. Wij geloven ook echt in de HubSpot software.

Conclusie over Hubspot 

HubSpot met al zijn Hubs is het beste alternatief als je dit afzet tegen alle losse tools - waarmee je inzichtelijk, gestructureerd resultaat kan boeken.

Nu ben jij aan zet. Wil jij weten hoe Hubspot voor jou kunnen werken? Vraag hieronder dan een kennismakingsafspraak aan. 

Boek een Zoom call