HubSpot CRM 

HubSpot is online CRM (Customer Relationship Management) software waarmee je inzicht krijgt in je leads, potentiële nieuwe klanten beter bereikt, de waarde van bestaande klanten eenvoudig maximaliseert en je bedrijf sneller efficiënter laat groeien.
Alles op één centrale plek.

Klinkt het te mooi om waar te zijn? Lees dan deze pagina goed door. Je komt er vanzelf achter wat voor krachtig platform Hubspot is en wat dit jouw bedrijf kan opleveren.  

Wat is HubSpot? 

HubSpot CRM is dus een alles-in-één platform met alles wat jij nodig hebt om marketing, sales en customer support uit te voeren.

HubSpot is in 2004 ontstaan op de Massachusetts Institute of Technology , na een ontmoeting tussen toenmalig studenten Brian Halligan (huidige CEO) en Dharmesh Shah (huidige CTO). 

Hun missie werd snel duidelijk: ze wilden mensen helpen met content in plaats van aanvallen met advertenties. Ze waren ervan overtuigd dat het marketing- en salesproces van veel bedrijven persoonlijker moest worden ingericht om betere resultaten te behalen.  

Daarvoor hebben ze hun eigen marketingfilosofie bedacht: inbound marketing.

Inbound marketing focust zich op gevonden worden door mensen die op zoek zijn naar specifieke content. Dit is een zachte, vriendelijke manier van marketing. Helemaal als je het vergelijkt met de traditionele vormen van marketing: reclames, direct mails en koud bellen bijvoorbeeld. 

Het grootste verschil zit in de delivery. Traditionele content wordt gepusht zonder dat men erop zit te wachten. Inbound marketing laat zich zien wanneer men er naar op zoek is.

Ze hebben deze Inbound marketing filosofie doorontwikkelt in elke fase van een bedrijf: van marketing  en sales tot services en operations. Hoe ze dat doen? Daar gaan we straks verder op in. 

De HubSpot inbound marketing benadering werkt. Vandaag de dag zijn er meer dan 128.000 bedrijven verspreid over over 120 landen die werken met Hubspot. En dat is niet voor niets. 

Daarnaast heeft HubSpot verschillende soorten Hubs. Dit zijn online omgevingen gespecificeerd op een selectie aan werkzaamheden. Bijvoorbeeld Marketing, Sales en Content. Deze Hubs kunnen flexibel worden aangepast voor elk soort bedrijf en doel.  

Laten we eens bekijken wat voor verschillende hubs er zijn en wat deze voor jouw bedrijf kunnen betekenen… 

Marketing Hub


De HubSpot Marketing Hub is de plek waar je al je marketingactiviteiten kunt inrichten en optimaliseren. Zo kun je onder andere: 

  • Je e-mail marketing inbouwen, versturen, tracken en optimaliseren. 
  • Landingspagina’s bouwen, doormeten en optimaliseren die ervoor zorgen dat bezoekers actie ondernemen. Bijvoorbeeld door een gratis E-book te downloaden of een afspraak in te plannen. 
  • Gemakkelijk Social media campagnes inrichten voor bijvoorbeeld Instagram, Google en LinkedIn. 
  • Multichannel analytics doormeten zodat je precies weet wat er op welk kanaal gebeurt en wat het oplevert. 
  • Met HubSpot marketing automation automatiseer je eenvoudig je marketingactiviteiten. Zo hoeft je marketingafdeling nooit meer dubbel werk te verrichten. 

Kortom: de Hubspot Marketing Hub is voor ieder bedrijf die alle marketingactiviteiten overzichtelijk op één centrale plek wilt regelen. Ook is alle data overzichtelijk en begrijpelijk gemaakt, zodat je betrouwbare conclusies kunt trekken en hiermee je marketing kunt optimaliseren. 

Benieuwd of HubSpot bij jouw bedrijf past? Doe de test.

Doe de GRATIS HubSpot test

Sales Hub

Het doel van de HubSpot Sales Hub is eenvoudig: ervoor zorgen dat je sneller en makkelijk deals sluit die meer omzet opleveren. Je kunt onder andere: 

  • De gehele sales pipeline inzichtelijk maken. Inclusief de voortgang van de deal, de to-do’s en de huidige status. Zo weet iedereen precies wie wat doet en staan de neuzen van je salesteam altijd dezelfde kant op. 
  • De sales e-mails tracken zodat je weet of, waar en wanneer je potentiële klant deze heeft geopend en gelezen.
  • Gemakkelijk offertes sturen die je prospects omtoveren naar betalende klanten.  
  • De productiviteit van iedere (sales)medewerker bijhouden zodat je ontdekt waar bijgestuurd kan worden om continue optimaal resultaat te bereiken .
  • Telefoongesprekken tracken zodat de (koude) bel strategie geoptimaliseerd kan worden. 

De HubSpot Sales Hub is software waarmee jij je gehele salesproces in kan richten, kan uitvoeren en optimaliseren.

Benieuwd of HubSpot Sales Hub bij jouw bedrijf past? 

PLAN DIRECT EEN GRATIS GESPREK


Service Hub


De HubSpot Service Hub zorgt ervoor dat klanten met vragen zich verbinden aan de organisatie. Dit is een all-in-one customer support tool waarmee je onder andere: 

  • Met tickets en reports precies weet in welke fase een klant zich bevindt. Zo zorg je ervoor dat je altijd de beste service en ondersteuning kunt bieden. 
  • Live chat opties zodat klanten altijd terecht kunnen met vragen en/of opmerkingen. 
  • Een kenniscentrum waar alle FAQ’s, basisinformatie en tutorials te vinden zijn van jouw organisatie zodat de customer support afdeling van jouw bedrijf met twee klikken de klant een stap verder helpt. 
  • Team management zodat je kunt bijhouden wie wat doet. 
  • Customer Service automation waardoor de klantenservice fijner wordt ervaren door de klant en de organisatie efficiënter te werk gaat. 

Met de HubSpot Service Hub zorg je ervoor dat klanten zich verbonden voelen met het bedrijf en bouw je een waarde bouw relatie op. 
Benieuwd of HubSpot Service Hub bij jouw bedrijf past? 

PLAN DIRECT EEN GRATIS GESPREK

HubSpot CMS 


Met HubSpot CMS kun je content beheren, plaatsen en optimaliseren waar je doelgroep van zal smullen. Met HubSpot CMS krijg je onder andere:

  • Een eenvoudige Drag-and-drop editor waarmee ieder teamlid gemakkelijk content kan maken, aanpassen en optimaliseren. 
  • Waardevolle SEO aanbevelingen waardoor de content hoger komt te staan in Google. 
  • Bewezen Website thema’s die aangepast kunnen worden naar smaak. Zo heb je binnen no-time een website of landingspagina die geoptimaliseerd is om te presteren. 
  • Een volledig geïntegreerde CRM zodat je ontdekt hoe bezoekers op je pagina’s bewegen  zodat je deze kunt aanpassen voor (nog) beter resultaat.  
  • Adaptive Testing zodat je kunt A/B testen en ontdekken waarom welke elementen voor jouw specifieke doelgroep werken. 

HubSpot CMS is alles wat jouw team nodig heeft om te transformeren in een waardevolle content machine die je doelgroep op een sympathieke manier aantrekt. 

Benieuwd of HubSpot CMS bij jouw bedrijf past? 

PLAN DIRECT EEN GRATIS GESPREK

Operations Hub


De HubSpot Operations Hub zorgt ervoor dat al je apps, data en processen op de juiste manier met elkaar samenwerken. Zo kun je je onder andere: 

  • Data samenvoegen vanuit verschillende apps, integraties en bronnen. 
  • Customizable Automations maken zodat elke app automatisch doet wat jij wilt om het doel te bereiken. 
  • Data Quality Automation zodat je in één oogopslag ziet welke data voor jouw bedrijf van toegevoegde waarde is.  

Met de HubSpot Operations Hub zorg je voor maximale efficiëntie binnen de Operations tak van jouw bedrijf. 

Benieuwd of HubSpot Operations Hub bij jouw bedrijf past? 

PLAN DIRECT EEN GRATIS GESPREK

Ontdek of HubSpot bij je past 

Zelf HubSpot gebruiken? De beste manier om te ontdekken of HubSpot bij je past is door in gesprek te gaan met een gespecialiseerde HubSpot Partner.

Online Marketing Business is een doorgewinterde HubSpot expert. Wij hebben de afgelopen 5 jaar ruim 50 bedrijven geholpen met het succesvol implementeren, gebruiken en optimaliseren van HubSpot. Vaak met verbluffende resultaten. 

 

Ontdekken of HubSpot bij je past?

PLAN DIRECT EEN GRATIS GESPREK