Hoe trek je je ideale klant aan?

    Awareness, consideration, decision stage

    Hoe kom je in contact met je ideale klant?

    Om hier achter te komen, dien je nog wel even te weten wie je bent, wat je doet, voor wie je dit doet en wat dit voor hen oplevert. Het is ook handig om te zeggen voor wie je dit al gedaan hebt. Als je dit vaker doet, krijg je hier handigheid in en word je expert en gaan mensen jezelf bellen. Want wie wil er nu niet met een expert aan tafel zitten.

    Het klinkt simpel maar dat is het niet. Het blijkt dat er nog aardig wat hobbels genomen moeten worden. Vaak begint het al met de vraag "wie is mijn ideale klant?"

    Awareness fase 

    Een klant kan in een fase zitten dat hij erachter komt dat die een probleem heeft en zoekt hier dan vaak een oplossing voor. Dit heet ook wel de klant zit in de zogenaamde bewustzijn fase (awareness fase) en gaat op zoek naar een oplossing. Dit begint vaak op internet meestal in google. Het is dan goed voor jou als bedrijf om hier al gevonden te worden met generieke informatie omtrent jouw producten of diensten.

    Als wij naar onze eigen business kijken, wij helpen ICT bedrijven aan meer leads, afspraken en omzet om de business te laten groeien. Dit houdt in dat bedrijven dan kunnen zoeken naar het antwoord op de vragen "hoe krijg ik nieuwe klanten?", "hoe laat ik mijn omzet groeien"?, "hoe krijg ik meer omzet?", "hoe krijgen meer afspraken met potentiële klanten?" etc. Op deze zoekwoorden moet je gevonden worden. Wat kun je dan inzetten om nieuwe klanten aan te trekken?

    • eBook
    • Analyst Report
    • Guide
    • Checklist
    • How-to Guide
    • Game/Quiz
    • Sample Agenda

    Consideration fase

    Het kan ook zijn dat iemand bewust is van zijn probleem en heeft al gezocht naar mogelijke oplossingen en overweegt diverse alternatieven. Dit is de zogenaamde consideration fase.  In het geval van onze klanten kan de overweging zijn.

    "Ga het zelf doen (koude acquisitie of besteed ik dit uit)"?.

    "Ga ik budget reserveren om te adverteren op LinkedIn of Adwords?.

    "Ga ik een workshop LinkedIn volgen?"

    "Ga ik LinkedIn leadgeneratie uitbesteden?".

    "Ga ik meer content maken om gevonden te worden in Google en/of maak ik pagina's waar mensen een whitepaper of een e-book kunnen downloaden?.

    Allerlei keuzes waar een klant in terecht komt. Voor ons geldt dat het dan belangrijk is om gevonden te worden in Google.nl en dat LinkedIn en inbound marketing de manier is om in contact te komen met je ideale klant. Want dit zijn onze producten die wij aanbieden aan onze klanten de ICT bedrijven. Welke middelen kun je dan inzetten in deze fase?

    • Podcast
    • Webinar
    • Worksheet
    • Template
    • Calculator
    • Comparison Guide
    • Practice Test

    Decision fase

    Uiteindelijk bereikt je ideale klant de fase dat hij een beslissing neemt welke oplossing hij aanschaft om zijn resultaten te halen die tot doel gesteld zijn. Dit kun je ondersteunen door blogs of landingspagina's te maken met prijzen, omtrent linkedin en Hubspot inbound marketing. Gratis workshops. Free consultant etc. Dit is de zogenaamde decision fase bij inbound marketing.

    In de decisionfase kun je dan inzetten:

    • FAQ Guide
    • Self-Assessment
    • Demo/Trial
    • Meeting w/ Sales Rep
    • Product Brochure

    Wil je eens weten hoe dit voor jouw business kan werken?

    Boek hieronder dan een kennismakingsgesprek in.

    Boek een Gratis Kennismakingsgesprek