B2B Leadgeneratie

Wat kan B2B leadgeneratie voor jouw bedrijf doen?

Graag leggen wij eerst uit wat de definitie is van b2b leadgeneratie. Dit betreft alle [on- en offline marketing] acties die ingezet kunnen worden in de business to business markt om in contact te komen met nieuwe klanten. Het belangrijkste is dat je voordat je aan de slag gaat met B2B leadgeneratie dat je je realiseert dat er verschillende fases zijn waar je potentiële klanten in bevinden. Om nieuwe klanten te vinden en te krijgen wil je mensen hebben die of op zoek zijn naar een oplossing of die al besloten hebben wat zij willen. Hier zou je de focus op moeten leggen. De verschillende fases die bij inbound marketing worden gebruikt zijn awareness, consideration of decision.

Inbound marketing en de verschillende koopfases van b2b potentiële klanten

In de awareness fase zitten klanten die zich bewust zijn van een probleem en zij willen geholpen worden met een oplossing. In de consideration fase dan is het probleem onderkent en gaat men overwegen of dit probleem binnen de organisatie opgelost kan worden of dat er een derde partij aan te pas dient te komen. Het is dan goed om als bedrijf aanwezig te zijn in de verschillende zoekmachines en op social media. Zodat ook jij als alternatief bedrijf meegenomen kan worden in de beslissing om de oplosser te zijn van het probleem dat onstaan is. In de decision fase dan worden de verschillende alternatieven naast elkaar gelegd om de keuze te maken om over te gaan op de aanschaf van de oplossing. De reden aankoop van het ene bedrijf tov van het andere bedrijf kan zijn de ervaring, resultaten behaald bij andere bedrijven, service, prijsstelling, (op)levering.

Manier van werven nieuwe b2b klanten is aan het veranderen

De manier van het werven van klanten zgn. leadgeneratie is aan het veranderen. Waar vroeger push marketing werkte is het vooral nu dat klanten zelf gaan zoeken naar oplossingen voor zijn behoefte op het internet.

De vraag is dan ook word jij gevonden op de plekken waar je klanten zoeken en wat vertel je daar dan?

Actie: denk eens na waar je klanten zoeken als zij in de onderzoeksfase zitten: zijn er informatieve sites waar je terecht kunt, blogs of netwerken waar jij je expertise kunt tonen?

Waarom [B2B] leadgeneratie? 

Koude acquisitie

Best practice Leadgeneratie

Lead generation tracking                         

Leads kopen

LinkedIn leadgeneratie

Leer in 7 stappen hoe je via LinkedIn meer afspraken maakt. Download dan het gratis e-book.

Download e-book